LINKIT
Näitä asioita käsitellään kirjan kolmannessa luvussa Tunne yleisösi.
- House of Cards sarjan hahmo Zoe Barnesin kuuluisa twiitti, http://ethicsalarms.com/2013/03/05/house-of-cards-ethics-zoes-unethical-tweet-and-the-right-to-talk-to-just-one-person/
- Yleisö haluaa tulla yllätetyksi. Monty Python -sketsisikermä “No one expects the Spanish Inquisition”. https://www.youtube.com/watch?v=uprjmoSMJ-o
- Tutut asiat, tunteet, muistot ja yllätys. Saarioisen mainos vuodelta 2005: https://www.youtube.com/watch?v=Tkk6FwUNMx8
- Huomion kiinnittämisestä, kirja-arvostelu Daniel Golemanin kirjasta Focus: http://www.nytimes.com/2013/11/03/books/review/focus-by-daniel-goleman.html?_r=0
- Pay attention to attention. Daniel Golemanin LinkedIn-artikkeli: https://www.linkedin.com/pulse/article/20140428203540-117825785-pay-attention-to-attention
- Kuinka monta sekuntia keskitymme yhteen tietokoneohjelmaan kerrallaan. Meet the life hackers. New York Times 16.10.2005, http://www.nytimes.com/2005/10/16/magazine/16guru.html?pagewanted=all
- Tylsät asiat eivät saa huomiota. John Medina, Brain rules: http://www.brainrules.net/attention
- Väiski Vemmelsääri ja väärien muistojen istuttamisen helppous http://www.washington.edu/news/2001/06/11/i-tawt-i-taw-a-bunny-wabbit-at-disneyland-new-evidence-shows-false-memories-can-be-created/
- Sidosryhmäkarttaa voi soveltaa viestinnän ja tarinoiden yleisöjen hahmottamiseen. Työkalu on tuttu mm. palvelumuotoilusta http://www.designthinkersacademy.com/stakeholder-mapping-at-dt-academy/
- Myös persoona-työkalua voi soveltaa tarinoiden yleisön hahmottamiseen. Persoona-tyokalua käytetään myös palvelumuotoilussa http://www.servicedesigntools.org/tools/40 ja käyttäjälähtöisessä suunnittelussa http://en.wikipedia.org/wiki/Persona_(user_experience)